Cerrar

es | val   

La importancia d'una bona reputació en línia

La reputació en línia és un concepte sorgit com a conseqüència de l’entrada de les marques en el món 2.0.

Confinem, S.L.

Confinem, S.L.

Publicado el viernes, 16 de diciembre de 2016 a las 12:32

La reputació en línia es defineix com al prestigi o estima d’una persona o marca en Internet. Però cal tindre en compte que esta reputació no la genera directament una firma, sinó les persones que interactuen amb ella en els diferents canals que ens proporciona la xarxa, i que és a través d'esta on els subjectes transmeten opinions que posicionen la marca i li donen esta reputació.

El fenomen d’amateurització de continguts o el contingut generat per l’usuari a través de mecanismes com ara fòrums, blocs o xarxes socials és la clau de la reputació en línia d'una determinada marca. Així, podem dir que és el consumidor mitjançant les seues opinions qui genera climes d'opinió i, per tant, ajuda a debilitar o fer forta una determinada empresa o producte. Per això, és de vital importància mantindre la bona reputació i atendre tots els interlocutors que puguen o participen en este procés comunicatiu.

Entre les claus més importants per a gestionar de la manera més correcta la reputació d’una empresa estan les següents:

– Tot el que té transcendència en el món en línea termina afectant l’offline i viceversa, de manera que no s’han d’escatimar esforços a l’hora de realitzar accions conjuntes que potencien simultàniament una empresa o marca.

– El nou escenari 2.0 ens obliga a aprofitar-nos de tots els seus avantatges i a apostar fortament per gestionar de manera eficient la comunicació d'una empresa. Si es fa correctament, la reputació en línia serà l’esperada.

– Cal estar atents davant d’una possible crisi de reputació i comptar amb les ferramentes per tal d’aturar-la de manera ràpida i efectiva. Davant d’un mal comentari, cal donar una resposta convincent dins d’uns límits de temps raonables, tenint en compte que Internet es mou a una velocitat de vertigen. Per això la importància que les empreses puguen comptar en les seues plantilles o de manera externa amb persones especialistes en màrqueting i comunicació.

– Si acostumem els usuaris a un contingut en línia de qualitat, podrem pal·liar atacs contra la marca o oblidar més ràpidament possibles relliscades.

En definitiva, en l’actualitat és decisiu per a la bona marxa d'una empresa mantindre una reputació en línia immillorable ja que, a més de donar imatge de fiabilitat, ajuda a millorar el seu posicionament en els cercadors. Un objectiu que s’aconsegueix tenint una presència adequada a les xarxes socials, fent recalcament en treballs d’email marketing, en Google Adwords i mitjançant un bloc actiu per tal de millorar la comunicació amb els nostres seguidors.

Un complet treball que pot aconseguir-se confiant en el departament de comunicación i màrqueting de Confinem.

¿Hablamos?

Inma Martí i Marta Garrido

Consultores de comunicació de Confinem

6.895 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO