Cerrar

es | val   

Entrevista a Mathieu Carenzo, director general de Venture Hub

Amb motiu de les jornades «Business Angels Academy» que es van realitzar al CEEI Castelló els passats 30 i 31 de març, vam tindre la oportunitat de realitzar algunes preguntes a Mathieu Carenzo, director general de Venture Hub, punt de trobada entre inversors, emprenedors i innovadors.

En esta jornada es van donar les ferramentes bàsiques que necessiten els inversors privats interessats en invertir en empreses incipients i startups per tal d’optimitzar la seua probabilitat de tindre èxit a l’hora d’invertir en nous projectes innovadors.

Mathieu, per als inversors en ocasions ha de ser difícil, segons el seu perfil, evidentment, invertir en empreses que estan naixent (les «startups»); han de tindre certs temors.

Per descomptat que sí, són inversions que necessiten un tipus d'anàlisis diferent als que estem acostumats a utilitzar a l'hora d'analitzar empreses més grans. Alguns criteris d’avaluació són pareguts, mentre que d'altres han d'adaptar-se a la realitat d'un equip de dos o tres emprenedors amb una gran quantitat d’energia, molt de coneixement i una idea nova. Òbviament això és molt diferent a invertir o comprar accions d’empreses de l’IBEX. La millor manera, i l’única, per fer desaparéixer este temor és la inversió i aprendre que es tracta d’un altre tipus d’esport.

Què vau fer en estes jornades?

En estes jornades vam mostrar tres formes diferents d’aprendre i intercanviar. La primera, mitjançant conferències en les quals vaig donar als participants informació i coneixements que normalment desconeixen per a este tipus d’inversió; una segona forma de treballar a través de casos d’estudi, és a dir, eixint d’eixa lògica «universitària» en què tens un professor i un grup de gent escoltant. Del que es va tractar va ser de generar molta interacció i participació per tal d’analitzar exemples tipus d’inversió, que solen ser les inversions que es proposen a inversors privats, també coneguts com Business Angels. Per últim, una tercera forma, molt més interactiva encara, en la qual vam aprofitar les empreses i els projectes que els CEEI estan identificant per fer un minifòrum on algunes empreses van presentar-se a estos inversors. D’alguna forma el que es va aportar va ser coneixement, exemple i posada en pràctica del que és el procés d’inversió en startups.

Què és el primer que recomanes en les jornades que realitzes als inversors que hi són presents?

Els recomane que mai no invertisquen únicament en una startup, perquè com comentava abans en la comparació amb l’esport, al final invertir en startups és un esport que implica més risc que altre tipus d'esports. Per tant, un inversor privat, un Business Angels, ha d’invertir en diverses empreses perquè les que no funcionen no li afecten en el seu afany d’invertir i en el seu rendiment econòmic. De manera que ha de diversificar les seues inversions. Invertir en diverses startups permet que una que funcione molt bé vaja d'alguna forma balancejant una altra que no va tan bé.

5.905 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO