ProAddicts, una xarxa de «addictes» a l'adrenalina dels esports extrems
La iniciativa sorgix per a ser un punt de trobada per als amants d'estes disciplines
Publicado el jueves, 23 de marzo de 2017 a las 13:37
L'empresa (proaddicts.com) centra el seu treball en les pràctiques al carrer, encara que preveuen comprendre altres espais. La xarxa social més extrema». Així es definix ProAddicts en la seua pàgina web. El protagonisme recau en mans dels usuaris als que s'invita que pugen vídeos, compartisquen les seues experiències, comenten i valoren a la resta de participants.
Així doncs, ProAddicts naix com un nou punt de trobada per als amants dels esports extrems. La idea, explica un dels responsables del projecte, Carlos Edo, va sorgir fa tres anys. Les primeres proves van començar fa un poc més d'un any i mig i fa només un parell de mesos van llançar l'aplicació, per ara, per a dispositius Android. En un parell de mesos, comenta Edo, esperen tindre disponible per a iOS.
Dos mesos en què ja han superat els 20.000 usuaris, principalment d'Espanya, encara que també tenen gent connectada de Llatinoamèrica, que han pujat uns 2.500 vídeos.
Este jove emprenedor apunta a que tot va sorgir quan els integrants de l'actual grup de treball van començar a usar les cambres GoPro per a gravar les seues experiències, alguns practiquen skate i altres són aficionats a la bicicleta. A més, els vídeos de la plataforma els han despertat l'interés per altres disciplines encara que reconeixen que al principi «hay que anar amb cuidado»."
Els vídeos, comenta un dels responsable de ProAddicts, poden pujar-se a altres xarxes com Youtube o Instagram però tienen limitacions com la duració o la possibilitat d'aconseguir subscriptors o visites. La solució d'este jove equip va ser crear esta nova xarxa que concentra l'activitat i oferix un aspecte diferenciador, la geolocalización. La 'app' mostra vídeos de punts pròxims a la teua ubicació o d'una zona concreta i, en cas de no saber com arribar, pots consultar la ruta.
El més gratificant, assenyala, «la bona acollida inicial gràcies al boca a boca». Una de les dificultats, aconseguir que els usuaris no abandonen l'aplicació. Un procés en què treballen actualment. «Es un procés embrionari i estem analitzant què agrada i què no amb entrevistes a persones que usen ProAddicts perquè siga una ferramenta que s'utilice», apunta Edo."
Entre els reptes de futur, comenta este jove emprenedor, està aconseguir els 100.000 usuaris al mig any. De la mateixa manera, apunta Edo, han de validar algunes de les idees que tenen la intenció de amb els usuaris abans de materialitzar-les. Altres dels plantejaments immediats de l'empresa és realitzar més accions per a donar a conéixer la ferramenta o incentivar la «competición» entre usuaris. Carlos Edo anima la gent que tinga una idea a donar el pas per a emprendre però «con cabeza». «Antes d'invertir i llançar-te has de testar les hipòtesis amb les diferents ferramentes que existen», assenyala.